Blog Widget by LinkWithin

Thursday, December 31, 2009

Mati Shahid



Masa kat bukit tinggi tahun lepas masa kluar 40h teringat ceramah maghrib sorang ustaz tempatan kat situ. Ustaz tu memang agak lantang sikit suara dan semangat ketika bercakap. Dia baca beberapa hadis berkenaan solat jemaah dan memberi kesimpulan bahawa mereka yang tidak solat jemaah di masjid adalah kalangan munafik yang lebih lagi dari zaman nabi sebab orang munafik zaman nabi datang solat berjemaah kecuali yang mereka berat ketika isyak dan subuh..tupun sebab gelap takde lampu..kalau terang mungkin mereka datang sebab untuk dikenali..

Kemudian dia jadi lebih joss lagi dengan cerita amar makruf nahi mungkar...yang sekarang ni katanya kumpulan tu asyik amar makruf je..nahi mungkar tade..tak sempurna pengamalan Al quran sebab Allah suruh amar makruf dan nahi mungkar..contoh sempurna katanya ialah orang yang melakukan letupan di bali..dan tempat2 maksiat yang lain..itulah mereka yang paham dan mati sebagai SHAHID...

Kemudian sorang pendengar bertanya..Ustaz..bagaimana kalau tempat yang dibom itu ada orang Islam sama kat situ dan mereka pun turut mati..? Jawab Ustaz....mereka yang ada bersama disitu dan tempat maksiat itu ialah orang Islam yang munafik...mereka juga musuh dan boleh dibunuh...PEH...

" Kemudian aku cakap kat rakan jemaah..kau nak tanya tak ? aku bleh bagi soklan cadangan..apa dia? katanya..

cuba kau tanya.." tadi ustaz cakap orang yang tak datang solat jemaah juga adalah orang munafik..adakah mereka dan rumah mereka juga boleh dibom seperti orang Islam yang berada di laluan atau tempat maksiat tadi? mana kita nak ambil bekalan bom yang banyak?

kamipun senyum nampak gusi..........



Read more...

Monday, December 21, 2009

Terima Jemaah Masturat

 



Alhamdulillah baru2 ni rumah sewaku terpilih untuk menerima jemaah masturat dari Johor bahru. Amer jemaah ialah Hj Abd Ghani, syura JB. Baru seminggu masuk rumah tu dah dibentang supaya sambut jemaah tu untuk first route. Memang gelabah sketlah sebab memang rumah sewa tu kosong..ade lampu jer..kipas pun tade..Tapi oklah semua berjalan dengan baik dengan izin Allah.



Kemudian masuk pekan, nak cari tempat solat punyalah susah. Puas jalan akhirnya masuk Hotel ni..tkena naik tingkat 4 setelah mintak kunci kat lobby..



Jemaah 40hari senawang pun masih di samarahan. Tangguh 28 dis ni..semoga hidayat terus tersebar keseluruh alam.



Berkat kedatangan jemaah ni alhamdulillah marhalah aku dengan izin Allah pertama kali dapat keluar jemaah 3 hari sendiri..semoga Allah terima dan tingkatkan..

 



Anak-anak asyik tanya bila nak balik kampung...

Read more...

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP