Blog Widget by LinkWithin

Saturday, June 6, 2009

Ijtimak Zon Tengah Sri Petaling



Banyak lagi yang belum selesai terutama tempat foreign jamaat



Singgah Medan Ijtimak Sebelum Ke Sri Petaling




Dalam Bayan ada beberapa point penting untuk peringatan:

* Usaha Agama/Iman/Dakwah adalah perantaraan untuk datangkan kehidupan beragama dalam keluarga dan masyarakat.

*  Doa sahaja tidak mencukupi untuk datangkan agama dan amalan agama kerana nabi2 mempunyai kuasa doa yang paling kuat tetapi semua buat pengorbanan dan bersusah payah untuk agama kerana doa mereka shj tidak boleh mengubah keadaan masyarakat yang sembah berhala.

* Agama bukan dalam masjid dan surau sahaja tetapi amalan agama dan amalan masjid dibawa bersama di tempat kerja dan perniagaan supaya manusia nampak keindahan dan nilai agama.

*  Zaman sahabat, mereka iaitu orang Islam menjadi contoh tentang kejujuran, amanah dan kerajinan mereka dan akhlak mereka menyebabkan orang kafir memeluk Islam. Tapi Orang Islam sekarang yang mendakwa mereka dah sempurna dan tidak perlu kepada dakwah..banyak menimbulkan masaalah sosial yang menyebabkan orang Islam pun lari dari Islam

* Untuk Ijtimak ini, peluang untuk menarik rahmat dan hidayat Allah terbuka luas. Maka semua perlu terlibat untuk buat pengorbanan termasuk anak dan isteri dirumah juga diminta berpuasa dan doa supaya Allah jayakan Ijtimak yang akan datang setelah setelah 28 tahun ( yang terakhir di terengganu 1982)

* Rumah2 juga perlu dihidupkan suasana agama seperti di madrasah supaya keluar dari rumah itu anak2 yang soleh dan solehah..amin..

semoga Allah bagi taufik untuk tingkatkan pengorbanan..





Jemaah Arab Di Sri Petaling

0 comments:

QURAN

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP