Blog Widget by LinkWithin

Monday, March 8, 2010

Kebahagiaan : Antara Ilusi dan Kenyataan


Kebahagiaan antara ilusi dan kenyataan



Bagaimanakah saya ingin menjadi salah seorang dari orang-orang seni

menjadi terkenal kerana Mulia

Saya telah menemui di mata para seniman mengisi kebahagiaan

Tapi saya mendapati bahawa saya salah

Kegembiraan yang tidak hanya mainan palsu

Dipancarkan oleh mata orang lain begitu saja

Dengan kenyataan bahawa mereka hidup dalam kesengsaraan dan ketidakbahagiaan puncak.

Membahas banyak tentang kebahagiaan?

Aku berjalan semua jalan yang mengarah kepada kebahagiaan

Berlatih semua seni kepimpinan

Cari kebahagiaan tidak menemuinya.

Mintalah pengampunan Allah pada hari-hari

Pengampunan Allah di tempat tak bertuan

Mintalah pengampunan Allah sehingga Allah merahmati

Dan mengantarkan aku rahmat dan kemurahan hati dan belas kasihan Dar us Salaam

Berjaya dalam ketaatan kepada kebenaran

Mahakuasa Raja adalah pemilik kemuliaan dan kehormatan.

Melalui pengalaman yang panjang dan menyakitkan

sementara dunia ini amat pendek -- 

Dan Allah membimbing saya

Dan saya menyedari bahawa

(kebahagiaan dan kegembiraan orang-orang ketaatan ketaatan, lebih manis dan lebih lazat daripada Yang Mulia orang-orang dosa) 

Fikirkan dengan saya! Di mana menemukan kebahagiaan di dunia ini dan di akhirat?

Bahkan banyak mencari dan mencuba

banyak akan merasa dekat denganNya

Adakah di rumah Tuhan Yang Maha Kuasa

Cuba untuk membezakan antara ilusi dan kenyataan....

1 comments:

Ziarah76 March 9, 2010 at 6:08 PM  

bahagia dunia dan akhirat.

QURAN

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP