Blog Widget by LinkWithin

Monday, March 30, 2009

Bayan Jemaah Pakistan



Antara point bayan nasihat dari jemaah ini yang sempat saya ingat:

Bayan Jemaah Pakistan

1. Duduk majlis agama mesti dengan niat yang betul baru dapat hasil yang betul sbb abu jahal dan org munafik pun sering duduk majlis Nabi s.a.w tapi niat mereka jahat dan untu memeriksa orang islam bukan untuk mencari kebenaran

2. Nabi s.a.w sangat kasih pada umat dan pernah menangis bila mayat seorang yahudi diusung. Jadi kita kena sayang pada umat ini walupun orang kafir kerana mereka pun perlu hidayat supaya selamat. Kita kena benci kekufuran bukan pada orang itu. benca pada agama mereka tapi bukan orangnya.
    Tapi sekarang dah terbalik, kita kata benci pada yahudi dan nasara tetapi masih mengikut mereka dalam kehidupan seperti pakaian, makanan dan pemikiran.

3. Orang Islam kena ambil manfaat dari amalan mereka seperti solat dan puasa. Tapi yang berlaku hari ini amalan tidak menghasilkan sifat dan hakikat. Orang islam apabila ada masaalah tahu jalan ke klinik, hospital, kedai, bank dll...tetapi tak tau jalan ke masjid sedangkan Nabi s.a.w dan sahabat apabila ada masaalah mereka terus ke masjid untuk solat.
 Jadi, org islam seperti ular yang dikelingi intan permata yang mana dia sendiri (ular) tak dapat manfaat bahkan org lain pun tak dapat manfaat dari permata (amalan agama) itu.

4. Org Islam juga seperti singa dalam sangkar. semua orang tidak berasa gentar dengan orang islam dan tidak nampak kehebatan org islam hingga semuo org termasuk kanak2 pun berani bermain dengan singa yang di dalam sangkar. Maksudnya org Islam dikurung dengan sangkar dunianya sehingga tak ada masa untuk agama bahkan ada yg dirantai dgn dunianya 24 jam.

5. Agama tak ada yang nak bertanggung jawab. cth ada dua bas di stesyen bas:

1. Bas yang baru dan cantik ada kelengkapan dan diservis tetapi tiada driver dan konduktor
2. Bas yang lama dan uzur tetapi ada driver dan konduktor

Tentulah orang akan naik bas lama itu untuk sampai ke destinasi.......

Agama yang indah dan benar ini iaitu Islam tak da org nak bawak dan ambil tanggungjawab sebab itu umat ini mengikuti kekufuran.....

Wallahu alam

Semoga Allah bagi taufik untuk saya ambil tanggungjawab agama....

1 comments:

Unknown August 18, 2009 at 10:41 AM  

SEMOGA ALLAH KEKALKAN HIDAYAH UNTUK SAYA & TUAN

QURAN

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP