Blog Widget by LinkWithin

Monday, August 3, 2009

Kesian Ustaz....(Kutuk Jemaah)




Memang hati bergelora menahan sabar rasa macam nak jawab...tapi...takpelah...nanti Allah bagi ustaz tu faham, maka terjawablah nanti insyaallah. Rasanya ni kali ke 3 secara langsung dengar ustaz mengutuk jemaah. Ustaz ni agak glamour jugaklah..

Mulanya ustaz tu baca hadis yang mafhumnya" seseorang yang beramal dengan amalan ahli syurga, kemudian nak mati beramal dengan amalan ahli neraka maka jadilah ahli neraka..dan seseorang yang beramal dengan amalan ahli neraka kemudian beramal dengan amalan ahli syurga maka dia dikalangan ahli syurga"

Lepastu tah camne masuk bab demontrasi ISA..dia cakap tu baru perjuangan betul ada tentangan, tapi baru sikit kena air dan gas pedih mata sikit je..pastu dia cakap jangan ..ada dua demontrasi dan IJTIMAK.., dia kata ijtimak tabligh tu orang bodoh buat tu..takde tentangan...ada tentangan baru betul..

Sabar jelah..bukan apa..cuma kesian kat ustaz tu masih tak dapat faham usaha agama. Salah saya yang kurang buat usaha dikalangan ulamak. Lepas Ijtimak baru ni cuma 4 jemaah ulamak keluar setahun. dan usaha ni bangun dengan kudrat Allah. Kalau nak jatuh dengan kutukan dan hinaan orang dah lama jatuh dah sebab dari dulu lagi memang dihina.

Tapi usaha agama atau org dok panggil tabligh ni bukan kepunyaan orang tabligh..Allah boleh gunakan sesiapa saja selagi dia dipilih Allah dan buat usaha dengan ikhlas dan istikhlas..



(Bakal Keluar Setahun)


5 comments:

azharjaafar August 3, 2009 at 10:18 PM  

dah ok..

Ijtimak kita dapat tentangan dari orang macam ustaz tu lah..

ada jugak tentangan..

sekali aku lesing.. (macam hj bakhil)

Tujuh Kaki Dalam August 4, 2009 at 1:40 AM  

mendidih darah baca entry tuan!

Ziarah76 August 4, 2009 at 7:13 PM  

Salam,
Kesiannnnn ustaz tu, kita doalah supaya Allah bg hidayat pd dia dan kita semua utk tingkatkan usaha.
Saya pun ada bbrp pengalaman kes camni. Dan ada yg Allah hantar org yg tak terduga tegur ustaz tu cash jam tu gak, masa majlis ilmu ustaz ni pulak tu, terkedu dia.
Takpe cerita ni mungkin saya boleh tulis kat next posting, kalau ada kesempatan, insya Allah.

ابن زين الرمباوي August 5, 2009 at 8:36 PM  

azharjaafar..
tentangan nafsu paling besar

Tujuh kaki Dalam...
kalau dah mendidih tu cepat bagi nama 4 bln..heh he

mutakalim..
tulislah..untuk iktibar je..Allah bleh guna sapa saje...

QURAN

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP