Blog Widget by LinkWithin

Sunday, August 2, 2009

Lari Dari Rumah



Lepas Solat Subuh semalam, sorang ahli jemaah yang regular datang dan kekadang jadi muazzin datang jumpa dan minta izin ada perkara nak dibincangkan. Kemudian dia mengadu yang isterinya " lari dari rumah". Maka apabila ditanya kemungkinan punca maka diapun tak pasti...sebab malamnya tidak ada berlaku apa2 krisis dan mereka keluar makan bersama...dan takde pulak tanda2 yang dia merancang untuk lari dari rumah.

Tapi..., dia cakap anak sulungnya memang nakal sikit ...masuk 5 tahun umurnya. Dan isterinya selalu mengugut nak lari dari rumah " kalau along buat lagi nanti Ibu lari dari rumah" Mungkin antara sebabnya ialah anaknya nakal pagi tu dan dia pukul dengan hanger sampai patah hanger plastik tu. Bila ditanya apa kesalahan anaknya... maka dijawab " mematahkan gincu bibir ibunya.."

Dan pagi tadi menurut suaminya ,isterinya masih belum balik lagi ke rumah.
Saya hanya mampu suruh dia bersabar, doa dan pergi mencari isterinya sebab dia masih lagi suami isteri..dan yang sedih ialah dia sanggup tinggalkan anak kembar yang istimewa..(cacat) Saya terharu apabila tengok si bapak Azan sambil mendukung salah seorang anak kembarnya itu. Semua anaknya dibawa ke Masjid semata -mata kerana dia ingin menjaga solat berjemaah.

" nauzubillah min zalik..semoga Allah pelihara kita semua dari ujian seperti ini...sesapa yang ada cadangan atau pengalaman bolehlah berkongsi....

0 comments:

  © ibnuzainrembawi Psi by ibnuzain.com 2009

Back to TOP